Nethergrim zwany otchłannym nabiera sił i czeka na odpowiedni moment, aby uderzyć ze zdwojoną mocą. Wykorzystuje chciwość lordów z Północy, pragnących zagarnąć dla siebie jak największe połacie ziemi. By wygrać bitwę możnowładcy zrobią wszystko - sprzymierzą się nawet z Kostunami.
Kostuny to bezwzględne stwory, niepokonane w walce, nieśmiertelne. Godzone mieczem ciało Kostuna pada na ziemię, lecz zamieszkująca je istota przenika do wnętrza wojownika, który zadał cios. Przejmuje panowanie nad jego ciałem i umysłem. Koło śmierci zatacza kolejny krąg.
UWAGI:
Na okł.: Troje odważnych przyjaciół. Kolejna niebezpieczna wyprawa.
Kiedy dobro śpi, budzi się ciemność. Nadchodzi Nethergrim zwany inaczej Otchłannym, Kołyskowym Złodziejem czy Klątwą Matek. Znikają dzieci i zwierzęta. Szepty zamieniają się w krzyk. Troje przyjaciół wyrusza na wyprawę. Gotowi są walczyć ze złem, którego mocy nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić...
Tom 2
Kostuny Tyt. oryg.: The skeleth, 2016
Nethergrim zwany otchłannym nabiera sił i czeka na odpowiedni moment, aby uderzyć ze zdwojoną mocą. Wykorzystuje chciwość lordów z Północy, pragnących zagarnąć dla siebie jak największe połacie ziemi. By wygrać bitwę możnowładcy zrobią wszystko - sprzymierzą się nawet z Kostunami. Kostuny to bezwzględne stwory, niepokonane w walce, nieśmiertelne. Godzone mieczem ciało Kostuna pada na ziemię, lecz zamieszkująca je istota przenika do wnętrza wojownika, który zadał cios. Przejmuje panowanie nad jego ciałem i umysłem. Koło śmierci zatacza kolejny krąg.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Czy chowańce zdołają pokonać armię zombi? W Bezkresji trwa wojna. Armia nieumarłych zwierząt sieje spustoszenie. Dowodzi nią Paksahara, która dzięki władzy nad Ruchomym Zamkiem wydaje się niezwyciężona. Ludzka magia wciąż nie działa i tylko troje zwierząt z przepowiedni - Aldwyn, Skylar i Gilbert - jest w stanie przejąć zamek i pokonać Paksaharę. Nie będzie jednak łatwo. Chowańce muszą wyruszyć w nieznane, by zgromadzić siedmioro potomków najstarszych i najpotężniejszych zwierząt w Bezkresji. Co gorsza, Aldwyn znajduje niepokojący zwój, który każe mu wątpić w prawdziwość przepowiedni. Pomysłowe zaklęcia, pełna przygód fabuła i błyskotliwy dowcip - wyjątkowa historia, która wciąga do samego końca.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Adam Jay Epstein i Andrew Jacobson ; ilustracje Greg Call ; przełożyła Anna Bereta-Jankowska.
Szykujcie się na wielką przygodę, pełną fantastycznych stworów, magicznych zaklęć, trujących roślin i niebezpieczeństw, w których obliczu ktoś bardzo mały może dokonać naprawdę wielkich czynów! W Bezkresji wśród zwykłych ludzi żyją czarodzieje. W dużych i małych sprawach pomagają im chowańce, zwierzęta obdarzone magicznymi mocami. Kiedy dachowiec Aldwyn zostaje wzięty za chowańca, jego życie staje na głowie.
Tom 2
Tajemnice korony Tytuł oryginału: Secrets of the crown, 2011
Przygotuj się na skok w nieznane! Kiedy ludzka magia nagle znika z Bezkresji, świat mogą uratować tylko Aldwyn, Skylar i Gilbert - o ile odnajdą na czas koronę śnieżnej pantery, tajemniczy starożytny przedmiot zdolny odwrócić klątwę. By wypełnić misję, Aldwyn podąża śladami łap zaginionego ojca, który wyruszył na poszukiwanie korony kilka lat wcześniej. Magiczny szlak prowadzi na Drugą Stronę, gdzie dzielne chowańce stawiają czoła nowym wrogom i niebezpieczeństwom, a Aldwyn dowiaduje się więcej o swojej tajemniczej przeszłości i rodzinie - a są to wiadomości naprawdę szokujące. A jeśli niebezpieczna misja nie zakończy się sukcesem?
Tom 3
Krąg życia Tytuł oryginału: Cirlce of heroes, 2012
Czy chowańce zdołają pokonać armię zombi? W Bezkresji trwa wojna. Armia nieumarłych zwierząt sieje spustoszenie. Dowodzi nią Paksahara, która dzięki władzy nad Ruchomym Zamkiem wydaje się niezwyciężona. Ludzka magia wciąż nie działa i tylko troje zwierząt z przepowiedni - Aldwyn, Skylar i Gilbert - jest w stanie przejąć zamek i pokonać Paksaharę. Nie będzie jednak łatwo. Chowańce muszą wyruszyć w nieznane, by zgromadzić siedmioro potomków najstarszych i najpotężniejszych zwierząt w Bezkresji. Co gorsza, Aldwyn znajduje niepokojący zwój, który każe mu wątpić w prawdziwość przepowiedni. Pomysłowe zaklęcia, pełna przygód fabuła i błyskotliwy dowcip - wyjątkowa historia, która wciąga do samego końca.
Tom 4
Pałac Snów Tytuł oryginału: Palace of Dreams, 2014
Bohaterowie Bezkresji znów w akcji! W Bezkresji wreszcie zapanował pokój. Trojgu przyjaciołom - Aldwynowi, Skylar i Gilbertowi - udało się pokonać nikczemną Paksaharę. Teraz Rada organizuje przyjęcie urodzinowe dla królowej Loranelli. Monarchini pada jednak ofiarą okrutnej klątwy, a chowańce stają się głównymi podejrzanymi. Aldwyn, Skylar i Gilbert, o włos unikając wtrącenia do pałacowych lochów, wyruszają w podróż, by dowieść swej niewinności i zdobyć antidotum dla królowej. Misja skrzyżuje ich ścieżki z dawnymi przyjaciółmi i odwiecznymi wrogami oraz zawiedzie przez dalekie pola Bezkresji aż do pełnej magii Krainy Snów. Nic nie jest w stanie przygotować bohaterów na czekające ich tajemnice i czyhające niebezpieczeństwa.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Tatuaż miał zmienić życie siedemnastoletniej Leslie. I zmienił, ale w sposób przekraczający jej najśmielsze wyobrażenia. Nagle otworem stanął przed nią świat, jakiego nie znała - tajemniczy, mroczny i... pełen pokus. Dziewczyna zostanie wplątana w sieć intryg Mrocznego Dworu wróżek, któremu przewodzi równie niebezpieczny, co uwodzicielski i charyzmatyczny Irial. Czy Leslie bez reszty zatraci się w zwodniczym królestwie przyjemności i pragnień? Jaka przyszłość czeka Mroczny Dwór? Kolejna książka o mrocznym i zmysłowym świecie wróżek. To lektura dla tych, którzy potrafią poddać się wyobraźni.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Seth ma wrażenie, że odkąd Aislinn objęła rządy nad Letnim Dworem wróżek, coś w ich związku szwankuje. Aislinn musi wypełniać liczne obowiązki i spędzać z Keenanem, Królem Lata, o wiele więcej czasu, niż chłopak by sobie życzył. Dręczą go w dodatku myśli o przyszłości. Jego dziewczynę czeka wieczność. ale wieczność z Keenanem. Seth nie może się z tym pogodzić. Musi znaleźć sposób, by zostać z ukochaną na zawsze. Tylko władająca Wysokim Dworem Sorcha może go wspomóc... Jednak gdy Seth wyruszy na jej poszukiwania, Aislinn i Keenan bardzo się do siebie zbliżą
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Londyn 1888 rok, młoda lady Violet Adair właśnie przygotowuje się do swojego debiutu w kręgach towarzyskich miejscowej arystokracji. Zachowuje pozory dobrze ułożonej panny z szacownego domu, a w zaciszu własnego pokoju i wynajętym laboratorium oddaje się pasji konstruowania wynalazków, marząc o zgłoszeniu patentu na nowoczesną maszynę. W codziennej pracy pomaga jej zaprzyjaźniony kamerdyner o tajemniczej przeszłości. W trakcie balu w domu Adairów dochodzi do gwałtownej śmierci jednego z gości, lorda Stantona. Śledztwo przejmuje szefowa Secret Service królowej, jednak ma do przekazania niepokojące informacje. Lord został otruty, a innym członkom parlamentu też może grozić wielkie niebezpieczeństwo. Violet rozpoczyna własne dochodzenie, aby dotrzeć do prawdy i uchronić ojca. Odkrywa spisek i trafia do kostnicy , gdzie znajduje w ciele zmarłego egzotycznego pająka. Czy ma z tym coś wspólnego mężczyzna w przepasce, którego widziała na balu? Dokąd zaprowadzi ją to dziwne odkrycie?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
MAGNUS CHASE nie jest typem grzecznego chłopca. Od strasznej nocy przed dwoma laty, kiedy mama kazała mu uciekać, a potem zginęła, żyje samotnie na ulicach Bostonu. Przetrwał dzięki sprytowi i inteligencji, będąc zawsze o krok przed policją i kuratorami. Pewnego dnia Magnus dowiaduje się, że ktoś jeszcze usiłuje go znaleźć - wuj Randolph, człowiek, przed którym mama zawsze go ostrzegała. Kiedy usiłuje przechytrzyć wuja, wpada prosto w jego łapy. Randolph zaczyna mu opowiadać coś, co brzmi jak brednie o skandynawskiej historii i dziedzictwie Magnusa - zaginionej od tysięcy lat broni. Coraz więcej elementów układanki zaczyna się jednak składać w sensowną całość. Z zakamarków pamięci Magnusa powracają opowieści o bogach Asgardu, wilkach i Ragnaröku - dniu sądu. Ale Chase nie ma czasu na zastanawianie się nad tym, ponieważ świat zostaje zaatakowany przez ogniste olbrzymy i Magnus musi wybrać między własnym bezpieczeństwem a życiem wielu niewinnych ludzi. Czasami jedynym sposobem na rozpoczęcie nowego życia jest... śmierć.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Rick Riordan ; przełożyła Agnieszka Fulińska.
MAGNUS CHASE nie jest typem grzecznego chłopca. Od strasznej nocy przed dwoma laty, kiedy mama kazała mu uciekać, a potem zginęła, żyje samotnie na ulicach Bostonu. Przetrwał dzięki sprytowi i inteligencji, będąc zawsze o krok przed policją i kuratorami. Pewnego dnia Magnus dowiaduje się, że ktoś jeszcze usiłuje go znaleźć - wuj Randolph, człowiek, przed którym mama zawsze go ostrzegała. Kiedy usiłuje przechytrzyć wuja, wpada prosto w jego łapy. Randolph zaczyna mu opowiadać coś, co brzmi jak brednie o skandynawskiej historii i dziedzictwie Magnusa - zaginionej od tysięcy lat broni. Coraz więcej elementów układanki zaczyna się jednak składać w sensowną całość. Z zakamarków pamięci Magnusa powracają opowieści o bogach Asgardu, wilkach i Ragnaröku - dniu sądu. Ale Chase nie ma czasu na zastanawianie się nad tym, ponieważ świat zostaje zaatakowany przez ogniste olbrzymy i Magnus musi wybrać między własnym bezpieczeństwem a życiem wielu niewinnych ludzi. Czasami jedynym sposobem na rozpoczęcie nowego życia jest... śmierć.
Tom 2
Młot Thora Tytuł oryginału: The Hammer of Thor
Magnusie Chase, omal nie wywołałeś Ragnaroku. Co będzie następne? Minęło sześć tygodni, od kiedy Magnus z przyjaciółmi powrócili po pokonaniu Wilka Fenrira i ognistych olbrzymów. Magnus przyzwyczaił się do życia w hotelu Walhalla - na tyle, na ile jest to w stanie zrobić chłopak, który do niedawna był żywy i bezdomny. Jako syn Frejra, boga lata, płodności i zdrowia, Magnus nie bardzo pasuje do wybranych wojowników Odyna, ale ma kilku dobrych kumpli wśród mieszkańców dziewiętnastego pietra oraz solidnie trenuje przed Ragnarokiem wraz z innymi einerjarami. Jego życie stało się w nowy sposób normalne. Magnus powinien jednak wiedzieć, że w dziewięciu światach nie ma czegoś takiego jak normalność. Jego przyjaciele Heartstone i Blitzen zniknęli. Nowy lokator piętra szerzy chaos. Według bardzo zdenerwowanego kozła pewien przedmiot należący do Thora wciąż jest zaginiony, a nieprzyjaciele boga piorunów zrobią wszystko, by go posiąść. Czas wezwać Jacka, Miecz Lata i wkroczyć do akcji. Niestety najwyraźniej jedyne, co interesuje Jacka, to randki z inną magiczną bronią.
Tom 3
Statek Umarłych Tytuł oryginału: The Ship of the Dead
Magnus Chase, niegdyś bezdomny nastolatek jest rezydentem hotelu Walhalla i jednym z wojowników Odyna. Jako syn Frejra, boga lata płodności i zdrowia, Magnus nie ma wrodzonych skłonności do walki. Ma za to silnych i wiernych przyjaciół, między innymi elfa Hearthstone`a, krasnoluda Blitzena i walkirię Samirę, z którymi dokonał wielkich czynów - pokonali razem Wilka Fenrira i odebrali olbrzymom młot Thora Mjollnir. Teraz przed Magnusem najtrudniejsza próba. Loki uwolnił się z więzów. Z pomocą zastępów olbrzymów i zombi przygotowuje Naflfar, Statek Umarłych, do wyprawy przeciwko bogom Asgardu, która rozpocznie ostateczną bitwę, Ragnarok. Tylko Magnus i jego przyjaciele mogą powstrzymać Lokiego, ale najpierw muszą przepłynąć oceany Midgardu, Jotunheimu i Niflheimu i dotrzeć do Naglfara, zanim będzie gotowy wyruszyć w rejs. Po drodze spotkają zagniewane bóstwa morskie, nieprzyjazne olbrzymy i złośliwego, ziejącego ogniem smoka. Ale największym wyzwaniem dla Magnusa okażą się jego własne demony. Czy ma w sobie to, czego potrzeba, by przechytrzyć podstępnego oszusta?
Tom 3, cz. 5
9 z dziewięciu światów : opowiadania Tytuł oryginału: 9 from the nine worlds, 2018
JAK DOBRZE ZNASZ DZIEWIĘĆ ŚWIATÓW NORDYCKICH? Czy nie mylą ci się te wszystkie "heimy"?. Ich rozróżnienie ułatwi ten zbiór niesamowitych opowieści - każda rozgrywa się w innym świecie i jest opowiedziana przez inną postać z cyklu "Magnus Chase i Bogowie Asgardu". Nawet jeśli ci to nie rozjaśni w głowie, przynajmniej dowiesz się, jak Alex uratował Amira z opałów, w których główną rolę odegrały spodnie, jak Samira ukradła olbrzymowi harfę, a Mallory nauczyła smoka obrzucać innych obelgami - i przeżyjesz z bohaterami wiele fantastycznych przygód. Tylko uważaj na Thora, który truchta przez wszystkie dziewięć światów, ciągnąc za sobą smugę smrodu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Magnusie Chase, omal nie wywołałeś Ragnaroku. Co będzie następne? Minęło sześć tygodni, od kiedy Magnus z przyjaciółmi powrócili po pokonaniu Wilka Fenrira i ognistych olbrzymów. Magnus przyzwyczaił się do życia w hotelu Walhalla - na tyle, na ile jest to w stanie zrobić chłopak, który do niedawna był żywy i bezdomny. Jako syn Frejra, boga lata, płodności i zdrowia, Magnus nie bardzo pasuje do wybranych wojowników Odyna, ale ma kilku dobrych kumpli wśród mieszkańców dziewiętnastego pietra oraz solidnie trenuje przed Ragnarokiem wraz z innymi einerjarami. Jego życie stało się w nowy sposób normalne. Magnus powinien jednak wiedzieć, że w dziewięciu światach nie ma czegoś takiego jak normalność. Jego przyjaciele Heartstone i Blitzen zniknęli. Nowy lokator piętra szerzy chaos. Według bardzo zdenerwowanego kozła pewien przedmiot należący do Thora wciąż jest zaginiony, a nieprzyjaciele boga piorunów zrobią wszystko, by go posiąść. Czas wezwać Jacka, Miecz Lata i wkroczyć do akcji. Niestety najwyraźniej jedyne, co interesuje Jacka, to randki z inną magiczną bronią.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Rick Riordan ; przełożyły Agnieszka Fulińska i Marta Duda-Gryc.
MAGNUS CHASE nie jest typem grzecznego chłopca. Od strasznej nocy przed dwoma laty, kiedy mama kazała mu uciekać, a potem zginęła, żyje samotnie na ulicach Bostonu. Przetrwał dzięki sprytowi i inteligencji, będąc zawsze o krok przed policją i kuratorami. Pewnego dnia Magnus dowiaduje się, że ktoś jeszcze usiłuje go znaleźć - wuj Randolph, człowiek, przed którym mama zawsze go ostrzegała. Kiedy usiłuje przechytrzyć wuja, wpada prosto w jego łapy. Randolph zaczyna mu opowiadać coś, co brzmi jak brednie o skandynawskiej historii i dziedzictwie Magnusa - zaginionej od tysięcy lat broni. Coraz więcej elementów układanki zaczyna się jednak składać w sensowną całość. Z zakamarków pamięci Magnusa powracają opowieści o bogach Asgardu, wilkach i Ragnaröku - dniu sądu. Ale Chase nie ma czasu na zastanawianie się nad tym, ponieważ świat zostaje zaatakowany przez ogniste olbrzymy i Magnus musi wybrać między własnym bezpieczeństwem a życiem wielu niewinnych ludzi. Czasami jedynym sposobem na rozpoczęcie nowego życia jest... śmierć.
Tom 2
Młot Thora Tytuł oryginału: The Hammer of Thor
Magnusie Chase, omal nie wywołałeś Ragnaroku. Co będzie następne? Minęło sześć tygodni, od kiedy Magnus z przyjaciółmi powrócili po pokonaniu Wilka Fenrira i ognistych olbrzymów. Magnus przyzwyczaił się do życia w hotelu Walhalla - na tyle, na ile jest to w stanie zrobić chłopak, który do niedawna był żywy i bezdomny. Jako syn Frejra, boga lata, płodności i zdrowia, Magnus nie bardzo pasuje do wybranych wojowników Odyna, ale ma kilku dobrych kumpli wśród mieszkańców dziewiętnastego pietra oraz solidnie trenuje przed Ragnarokiem wraz z innymi einerjarami. Jego życie stało się w nowy sposób normalne. Magnus powinien jednak wiedzieć, że w dziewięciu światach nie ma czegoś takiego jak normalność. Jego przyjaciele Heartstone i Blitzen zniknęli. Nowy lokator piętra szerzy chaos. Według bardzo zdenerwowanego kozła pewien przedmiot należący do Thora wciąż jest zaginiony, a nieprzyjaciele boga piorunów zrobią wszystko, by go posiąść. Czas wezwać Jacka, Miecz Lata i wkroczyć do akcji. Niestety najwyraźniej jedyne, co interesuje Jacka, to randki z inną magiczną bronią.
Tom 3
Statek Umarłych Tytuł oryginału: The Ship of the Dead
Magnus Chase, niegdyś bezdomny nastolatek jest rezydentem hotelu Walhalla i jednym z wojowników Odyna. Jako syn Frejra, boga lata płodności i zdrowia, Magnus nie ma wrodzonych skłonności do walki. Ma za to silnych i wiernych przyjaciół, między innymi elfa Hearthstone`a, krasnoluda Blitzena i walkirię Samirę, z którymi dokonał wielkich czynów - pokonali razem Wilka Fenrira i odebrali olbrzymom młot Thora Mjollnir. Teraz przed Magnusem najtrudniejsza próba. Loki uwolnił się z więzów. Z pomocą zastępów olbrzymów i zombi przygotowuje Naflfar, Statek Umarłych, do wyprawy przeciwko bogom Asgardu, która rozpocznie ostateczną bitwę, Ragnarok. Tylko Magnus i jego przyjaciele mogą powstrzymać Lokiego, ale najpierw muszą przepłynąć oceany Midgardu, Jotunheimu i Niflheimu i dotrzeć do Naglfara, zanim będzie gotowy wyruszyć w rejs. Po drodze spotkają zagniewane bóstwa morskie, nieprzyjazne olbrzymy i złośliwego, ziejącego ogniem smoka. Ale największym wyzwaniem dla Magnusa okażą się jego własne demony. Czy ma w sobie to, czego potrzeba, by przechytrzyć podstępnego oszusta?
Tom 3, cz. 5
9 z dziewięciu światów : opowiadania Tytuł oryginału: 9 from the nine worlds, 2018
JAK DOBRZE ZNASZ DZIEWIĘĆ ŚWIATÓW NORDYCKICH? Czy nie mylą ci się te wszystkie "heimy"?. Ich rozróżnienie ułatwi ten zbiór niesamowitych opowieści - każda rozgrywa się w innym świecie i jest opowiedziana przez inną postać z cyklu "Magnus Chase i Bogowie Asgardu". Nawet jeśli ci to nie rozjaśni w głowie, przynajmniej dowiesz się, jak Alex uratował Amira z opałów, w których główną rolę odegrały spodnie, jak Samira ukradła olbrzymowi harfę, a Mallory nauczyła smoka obrzucać innych obelgami - i przeżyjesz z bohaterami wiele fantastycznych przygód. Tylko uważaj na Thora, który truchta przez wszystkie dziewięć światów, ciągnąc za sobą smugę smrodu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni